Dersin Adı | Kabin Hizmetleri için Havacılık İngilizcesi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ING 210 | Güz | 3 | 0 | 3 | 2 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kabinde ve operatif düzeyde sorumluluklarını gerçekleştirebilmeleri için gerekli İngilizce iletişim yeteneklerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, olağan ve olağan dışı durumlarda, uçuş öncesi brifinglerinden kabin içi hizmete kadar etkin bir şekilde İngilizce iletişim kurabilmeye, havacılık alanında kullanılan yalın İngilizceyi ayırt edebilmeye ve uygun ve doğru İngilizce dil bilgisi yapılarını havacılık kapsamında kullanabilmeye odaklanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve Ders Gereklilikleri - Kabin Hizmetlerinin Tarihçesi | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
2 | Kabin Hizmetlerine Giriş | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
3 | Kabin Hizmetlerine Giriş | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
4 | Kabin Hizmetlerine Giriş - Dil Bilgisi (Simple Present Tense - 1) | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
5 | Dil Bilgisi (Simple Present Tense- 2, There is/are, Articles) - Havaalanının Bölümleri | Çalışma Kağıtları |
6 | Uçuş Öncesi | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
7 | Uçuş Öncesi | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
8 | Ara sınav | |
9 | Uçuş Öncesi - Dil Bilgisi (Simple Past Tense) | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
10 | Boarding Prosedürleri - Boarding Sırasında Kullanılacak Cümleler - Dil bilgisi (İzin Alma, Ricada Bulunma) | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
11 | Boarding Prosedürleri | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
12 | Boarding Prosedürleri - Emniyet Anonsları | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
13 | Kabin Hizmetleri ve Kolaylıklar | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
14 | Kabin içi Hizmetler | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
15 | Kabin içi Hizmetler - Dersin Gözden Geçirilmesi | Power Point Sunumları - Çalışma Kağıtları |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Virginia Evans& Jenny Dooley & Lori Coocen "Career Paths Flight Attendant", Express Publishing, 2014 ISBN 978-1-4715-1969-7 Sue Ellis & Lewis Lansford, "English for Cabin Crew", Oxford University Press, 2010 - Foreign Language Study. Henry Emery & Andy Roberts, “Aviation English”, Macmillan Press IATA Airline Cabin Crew Training Course Textbook. https://www.iata.org/training/courses/Documents/intro-airline-2nd-toc.pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 88 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak | |||||
2 | Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak | X | ||||
3 | Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
4 | Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek | |||||
5 | Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek | |||||
6 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
7 | Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak | |||||
8 | Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek | |||||
9 | Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak | |||||
10 | Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest